Castlefolk FRPG
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Castlefolk FRPG

A játék, egy elképzelt Ír városkában, Castlefolk-ban zajlik halandók és más kitalált lények között...
 
KezdőlapKezdőlap  Legutóbbi képekLegutóbbi képek  RegisztrációRegisztráció  BelépésBelépés  
Belépés
Felhasználónév:
Jelszó:
Automatikus bejelentkezés: 
:: Elfelejtettem a jelszavam!
Gyorslinkek
Legutóbbi témák
» Előtörténet SABLON
Mentalisták EmptyPént. Júl. 11, 2014 9:21 am by Leprikón

» Vámpírok
Mentalisták EmptySzer. Nov. 06, 2013 3:53 am by Isabel Shelley

» Álomjárók
Mentalisták EmptySzomb. Szept. 14, 2013 7:59 pm by David Authier

» Szabályzat
Mentalisták EmptyVas. Aug. 11, 2013 5:09 am by Leprikón

» Mentalisták
Mentalisták EmptyVas. Jún. 02, 2013 3:05 am by Leprikón

» Vérfarkasok
Mentalisták EmptyKedd Május 21, 2013 3:54 am by Catherine Glennfolk

» Hasznos tudnivalók Írországról
Mentalisták EmptyHétf. Jan. 21, 2013 11:48 am by Leprikón

» Castlefolk képekben
Mentalisták EmptyCsüt. Jan. 17, 2013 10:31 am by Leprikón

» NJK listák
Mentalisták EmptyHétf. Dec. 31, 2012 2:14 am by Leprikón

Hirdetések

Hirdetések kihelyezésével kapcsolatban az alábbi e-mail címen lehet érdeklődni:
info.castlefolk@gmail.com


free forum







 

 Mentalisták

Go down 
SzerzőÜzenet
Leprikón
Admin
Leprikón



Mentalisták Empty
TémanyitásTárgy: Mentalisták   Mentalisták EmptyPént. Nov. 16, 2012 12:10 pm


Mentalisták



Némelyek számára egy letűnt kor árnyai vagyunk csupán. Misztikus legendák, titokzatos szeánszok miket nevünkhöz kapcsolnak.. Az igazság birtoklása már csak kevesek kiváltsága.



Mentalisták Mentalistaicon




Rendünk története

Az ókorban, mielőtt a Római Birodalom kiszorított minket Gallia területeiről, szabadon gyakorolhattuk azt az eszmét, melyben hittünk. Tudásunk messze meghaladta korunkat, erőnk pedig a természet energiáiban, nem pedig a fegyverekben rejlett. Papok voltunk, tanítók, orvosok, törvényalkotók, és bírák. Hittünk abban, hogy a fény nem létezhet sötétség nélkül, gonosz a jó nélkül, a halál pedig az élet nélkül.
Tudásunkat soha nem vetettük papírra, szájról-szájra adtuk tovább újoncainknak, kikre intelligenciájuk révén figyeltünk fel. Hosszú évekbe telt, mire tanainkat elsajátították, s a rend teljes jogú tagjai lehettek.
Claudius császárságának idején a kereszténység egyre nagyobb térhódításba kezdett, s tanainkat lesüllyesztették az okkultizmus szintjére, mágiánkat boszorkányságnak billogozták, üldöztetésünk pedig egészen a középkorig eltartott. Eltűnésünk a világ szeme elől szükségessé vált, mert meg akartuk őrizni azokat az értékeket, melyek nélkülünk nem tudtak volna fennmaradni. Két tucat család maradt már csak, kik teljes titokban folytatták a munkásságot, s újoncaink utódainkból kerültek ki.

Rendünk, ma

A világ folytonos változásokon megy keresztül, mely változás a rendünkre is hatással van. Tudásunk alapját őseink tudása adja, de képességeink már messze meghaladják azt a szintet, melyekről ők még csak álmodni mertek. Ereinkben a Druidák vére csörgedezik, de mi manapság inkább már a Mentalista kifejezést használjuk. A világ rohamos fejlődésbe kezdett, s az új technológiáknak köszönhetően képességeink tárháza meghaladja az emberi képzeletet.
Nem tartjuk hivatásunknak az igazságszolgáltatást. Célunk az egyensúly fenntartása, melyet mentális adottságaink révén gyakorlunk. Észrevétlenül simulunk bele Írország mindennapjaiba, s rendünk tagjai szinte kivétel nélkül fontos pozíciót töltenek be a közéletben.


Kinézisek


Nem vagyunk halhatatlanok. Élethosszunk se nyúlik meg abnormálisan. Minden nappal öregszünk. Fizikálisan nem vagyunk fejlettebbek vagy erősebbek egy átlagos embernél. Ami mégis az emberek fölé emel minket, az megnövekedett agykapacitásunk. Míg az emberek agyuknak csak a töredékét képesek használni egész életük során, addig mi ennek a többszörösét. Két évszázaddal ezelőtt papjaink és orvosaink kísérletezni kezdtek a növények hatóanyagaival. Főzetet készítettek a magyal és a fagyöngy kérgéből, a tölgyfa virágából, a verbéna rügyeiből és a selago nevű növényből melyet az ókortól kezdve minden betegség gyógyítására felhasználtak. A főzet rendszeres fogyasztása új dimenziókat nyitott meg számunkra, emellett visszafordíthatatlan módosulások következtek be idegrendszerünkben.
Képessé váltunk a természet erőinek befolyásolására, amit irányított koncentrációval tudunk elérni.

° Telekinézis - mozgás
° Atmokinézis - időjárás
 Atmoskinézis – elemi erők (víz, tűz, föld, levegő)
° Hydrokinézis – víz
° Pyrokinézis – tűz
° Geokinézis - föld
° Aerokinézis – levegő
Azonban mindennek ára van. A természettől nyert energiákat nem használhatjuk felelőtlenül, hiszen nem kimeríthetetlen egyik sem. A tudás mindegyikőnkben ott szunnyad, ám teljesen egyénfüggő, hogy kinél mikor tör a felszínre. Van, aki már egészen kisgyermekkorban képessé vált a telekinézisre, ám van olyan is közöttünk, akinél felnőtt éveiben mutatkozott meg addig lappangó ereje.
Az erők kezelése és irányítása nehéz feladat, s hosszú utat kell bejárnunk ahhoz, míg teljesen uralmunk alá hajthatjuk őket. Agyunkat a fokozott megterhelés kimeríti, melyet orvosolni jelenleg még csak hosszúra nyújtott alvásokkal vagyunk képesek. Alvás közben agyunk kikapcsol, regenerálódik. Pont az tesz minket erőssé, ami a gyenge pontunk is egyben. Ha folytonos ébrenlétbe hajszolnak minket, agyunk meghal egy idő után, s már nincs semmi, ami visszaránthatna minket az élők sorába.
Telekinézissel minden Mentalista rendelkezik, kizárólag csakis a második szinttől (többi ismeretet lásd a szintleírásoknál). Atmokinézissel csak a moderátor rendelkezik.


Hitünk, és törvényünk


A kezdetektől a politeizmust valljuk, de a több Isten hit mellett tisztelünk néhány természeti elemet is, pl.: a nap, a hold, a csillagok, tölgyfák, és egyéb növényeket, ligeteket, hegycsúcsokat, patakokat, tavakat. A tűz több istenség jelképe volt egyszerre és a nappal és a tisztasággal kapcsolódik össze. Legfőbb jelképünk mégis a spirál. Az örök körforgást és az élet útját vagy labirintusát jelképezi. Hitünk alapja a feladattal rendelkező lélek halhatatlansága.
Hogy mik is vagyunk? Az egyensúly őrei. Se nem jók, se nem rosszak.
Mi vagyunk, akik óvjuk az örök körforgást, s a legerősebb közöttünk képes uralma alá hajtani az időt.
A világ menetébe csak akkor avatkozhatunk, ha a mérleg nyelve túlságosan megbillenne valamely irányba… de akkor is csak annyira, hogy az egyensúly ismét visszaálljon.
Rendünkről és képességeinkről szigorúan tilos olyannak beszélni, aki nem tartozik közénk. Okulva a múlt történéseiből, titokban tartjuk tevékenységünket, hiszen az emberek nem értenék meg hitünket és cselekedeteinket.


A mentalisták és az álomjárók


A szimbiózis szó tökéletesen illik a két faj kapcsolatára, ennek következtében mindkét faj előnyökhöz juthat. A mentalisták számára rendkívül fontos tényező az alvás, az pedig különösképpen, hogy nyugodt és békés legyen, hiszen az életük múlhat ezen. Az álomjárók könnyedén kiszúrhatják őket, hisz a „bennük élő fény sokkal csábítóbb a számukra”. Mivel az agyuk mindig fokozott terhelésnek van kitéve, ezért álmukban szó szerint kikapcsolnak, nagyon megkönnyítve a másik faj dolgát. Álmaik többségében pozitívak, nagyon ritka, és általában komoly dolog áll a rémálmaik mögött. Ha egy álomjáró megjelöli őket, akkor az mindkettejük számára jelentős előnyökkel bír. Ugyanis egy mentalistából tisztább energia szivárog át az álomjáróba, mint bármely más fajból, viszont ezen energia egy része szinte azonnal megkettőződik, hogy az egyik fele visszataláljon a gazdájához.
Mivel számukra veszélyes, ha nem tudják álmukban regenerálni az agyukat, ezért amennyiben mód van rá, az álomjárók nem okoznak rossz álmokat, nehogy az a mentalista életébe kerüljön. Ha egy gyengébb, kontrollt vesztett egyed esetleg elvetné a sulykot, a mentalisták mindenkor mentora képes eltávolítani a druida leszármazottról az álomjáró jelét.
Előfordulhat, hogy egy mentalistát olyan hatások érik az életében, hogy kéretlen jönnek a rémálmok, amit képtelenség elkerülni, ebben az esetben a tündér is megszenvedi a dolgot. A szimbiózis további hátránya, hogyha valamelyik tagja meghal, akkor a másik fél mély depresszióba, melankóliába esik, ami esetenként további végzetes következményekkel járhat.


Fejlődésünk lépcsőfokai


I. Kereső
Valamelyik elemi erő manipulálására képessé válik, bár tudása még kiforratlan, és labilis. Kitartó koncentrációra ezen a szinten még nem képesek, de villanások formájában érzékelhetik a természet energiáinak áramlását, és a testekben levő lélek jelenlétét is [a vámpírok porhüvelyében nem érzékelnek lélekjelenlétet; a vérfarkasokéban kettős lélekjelenlét uralkodik (érzik a belőlük áradó életenergiát és a farkast); a tündérekben is érzik a kettős ént (a tündér én játékosságát és kiszámíthatatlanságát.)] Pontos helyüket és kilétüket azonban még nem képesek meghatározni, csak akkor, ha közvetlenül előttük van.
Egyéni képességek: Itt főként még a megérzésen, érzékelésen van a hangsúly. Az időjárásnak csak némely elemeire, de szintén érzékenyek lesznek.
Pyrokinesis – tárgyak kisebb mértékű hőmérsékletváltoztatása. Tűz, forróság, jeges hidegség érzékelése.
Hydrokinesis – víz érzékelése, a víz minőségének megállapítása, vízben lévő tárgyak, állatok, növények érzékelése.
Geokinesis – érzékeli a földben lévő dolgokat, legyenek azok állatok, tárgyak, növények. Meg tudja állapítani a talaj minőségét. Az állatok vonzódnak hozzá és követik szavait, a növények láthatóan erősebben fejlődnek, de ezek még csak is mérvű változások. Érzékeny a földmozgásokra is.
Aerokinesis – a levegő összetételét megérzi, valamint azt is, hogy a szilárd anyag mögött, benne van-e esetleg üreg, levegő. Érzékeli a levegőben lévő állatok, tárgyak jelenlétét.
Telekinesis - még nincs jelen.
Alvási ciklusa 8 óra. (pl. ha 1 órán keresztül fejleszti képességét, vagy gyakorolja annak használatát, az agyának 8 órás alvásra van szüksége ahhoz, hogy regenerálódjon. 2 óra után 16órára, stb.. )


II. Tanonc
A koncentráció elsajátításával képessége egy következő szintre lép. Ereje érezhető növekedésnek indul. A lelkek energiáit már össze tudja párosítani porhüvelyükkel, ezáltal pontosan ki tudja szűrni a halandók között rejtőző természetfeletti lényeket.
Egyéni képességek: az érzékelésből átlépnek a kisebb változtatásokra is, ezzel elősegítve az elme fókuszálását és a tapasztalatszerzést. Ekkor ismerkednek meg belső és kísérleti szinten az elemükkel, jellemzőiket és tulajdonságaikat gyakorlati tapasztalaton keresztül szerzik meg. Az aktív kísérletezés korszaka.
Pyrokinesis – tárgyak jelentősebb hőmérsékletváltoztatása. Vizet képes például akaratával felforrósítani. Magas olvadáspontú tárgyak megolvasztására még nem képes.
Hydrokinesis – képes kisebb mozgásba hozni a vizet, például pohárban forgatni. Képessé válik kisebb mértékben változtatni a víz (folyadék) halmazállapotának változtatására, ez a gőzzé alakítás és annak mozgatása, valamint képes kisebb mértékben vizet elvonni a környezetből, felhőt létrehozva.
Geokinesis – kisebb mennyiségű földet tud mozgatni és megváltoztatni (tömöríteni vagy lazítani). A növények és állatok jobban szót fogadnak neki. Az anyag összetételeit, tulajdonságait kezdi megtapasztalni.
Aerokinesis – fuvallatokat már képes generálni, az áramlást beindítani a levegőben, megállítani még nem. A levegő összetételét és annak viselkedését kezdi megérteni.
Telekinesis - első jelei itt mutatkoznak meg. (A Telekinézis minden Mentalistának az alapképessége, ám furcsa módon ez csak akkor jelentkezik, amikor a koncentráció stabilizálódik.) Könnyebb tárgyakat, mint pl. papírlap képes pár centire felemelni akaratával az asztalról.
Alvási ciklusa 7 óra.


III. Felavatott
Tudása elmélyülésével képessé válik a Mentor energiájának egy részét használni, de mindig csak annyit, amennyit a Mentor a rendelkezésére bocsájt belőle. Erejével most már komolyabb pusztításra is képes lehet
Itt már nem csak a lelkek jelenlétéből fakadó energia érzékelésére képes, hanem meg tudja különböztetni a lelkekből áradó pozitív, vagy negatív energiákat is, így ki tudja szűrni az esetleges veszélyhelyzeteket.
Egyéni képességek: aktívabb szintre lép a gyakorlati alkalmazás, ilyenkor ismerik meg a korlátokat tapasztalati úton és a teljes irányítás felé haladni, amely a következő szintre lesz jellemző.
Pyrokinesis – képes bármit lángra lobbantani, uralni azonban még nem tudja a továbbterjedését. Képes a magas olvadáspontú tárgyakat annyira felforrósítani, hogy állaguk változzon, de még nem tud olvadni.
Hydrokinesis – Képes nagyobb mozgásra késztetni a vizet (folyadékot) és nagyobb mennyiségben (maximum egy úszómedencényit, szabadban kisebb patakok áramlását képes irányítani). Halmazállapotban képes szilárd állaggá változtatni folyékonyt és folyékonnyá a légneműt, kisebb mennyiségben.
Geokinesis – képes kisebb földrengésekre, a földet (kizárólag azt!) nagyobb mennyiségben megmozgatni. Kisebb mértékben változtatni az anyag tömörségén és állagán (enyhén magnetizálni az anyagot vagy szétbomlasztani).
Aerokinesis – képes kisebb mértékben változtatni a légnyomást, kisebb területen. Erősebb szelet és még erősebb széllökést képes létrehozni.
Telekinesis - felerősödik, képessé válik a tárgyak levegőbe röptetésére, ám a pontos célirányt még nem tudja belőni, így a tárgyak (max. 20 kg-ig) épségben való leérkezése sem garantált.
Alvási ciklusa 5óra.


IV. Mentalista
Elemi ereje, és Telekinézise kiteljesedik. Ezen a szinten már képes szabályozni az energiák áramlását. (pl. ha a Pyrokinézis képességére van tehetsége, már nem csak lángra tud lobbantani valamit, de képes a tűz terjedésének mértékét, és irányát is szabályozni, illetve a tüzet megszüntetni.)
Puszta akaratával célirányosan meg tud emelni nehéz tárgyakat, s pontosan célba talál velük. Képessé válik a rend azonos szintű és/vagy a Mentor energiájával összekapcsolódni, ezáltal összehangolt, közös akcióra is képesek, melyben energiáik összeadódnak.
Pontosan megérzi az időjárás változásait, de befolyásolni nem képes.
Most már nem csak a természet energiáiból tud megmerítkezni, hanem a környezetében levő mentalistákéból is… bár ehhez csak a legvégső esetben folyamodik, mert az egyszerű halandó könnyen sokkos állapotba kerülhet a hirtelen energiaveszteségtől. A természetfeletti lények energiájától tartózkodik.
Egyéni képesség: az irányítás megszerzése történik ezen a szinten.
Pyrokinesis – már nem csak lángra tud lobbantani valamit, de képes a tűz terjedésének mértékét, és irányát is szabályozni, illetve a tüzet megszüntetni. Képes gyógyítani a tűz energiájával.
Hydrokinesis – képes a testre hatni a test folyadékainak manipulálásával. A víz nagy mennyiségű és célzott mozgatására képes. A víz halmazállapotát képes változtatni, légneműből képes jeget formázni, viszonylag nagy mennyiségben. Képes gyógyító vizet kreálni.
Geokinesis – képes tárgyak helyreállítására, élesítésére, csorbításra (ásványi anyagból készült, pl. fém, vagy akár kövek), kivonni összetevőket az anyagból. A tárgy tömörítésével mágnesességet, vagy robbanást előidézni. Gyógyító földet képes alkotni.
Aerokinesis – képes a légzésre hatni. A légnyomást nagyobb területen és teljes skálán képes irányítani, a szelet teljes egészében uralja, célzottan mozgatja és irányítja. Képes kivonni összetevőket a levegőből, változtatni annak összetételét. Gyógyító levegőt képes alkotni.
Telekinesis - elemével társítva, képes célzottan és irányítottan mozgatni. Csakis a rendelkezésre állóval képest ezt megtenni (tehát pl. nem keletkezik tűz, föld, víz vagy léglabda a kezében, amit aztán eldob, de a jelen lévő tüzet, vizet, földet, levegőt képes célzottan mozgatni.).
Alvási ciklusa 3óra, csoportos akció után 4óra.


V. Mester
Egy-egy mentalista csoportosuláson belül minden kinézisnek egyetlen mestere lehet, következésképp a szerveződések általában négy mesterrel operálnak, ám nem törvényszerű, hogy mindig vannak olyan kiemelkedő vezető képességgel rendelkező tagjaik, akik képesek betölteni ezt a szerepet.
Képességeik talán csak annyiban különböznek a IV. Mentalistától, hogy kevesebb koncentrációval is tökéletesen az uralmuk alá tudják hajtani az elemüket.
Gond nélkül felismerik az adottságot azon druida ősökben, akik ugyannak az elemnek az adományát hordozzák magukban, mint ők. Amennyiben engedélyt kapnak a Mentoruktól, ők is felkarolhatják azokat a Keresőket, akikben már felszínre bukkant a képességük. Az alájuk tartozó leszármazottakat legjobb tudásuk szerint segítik képességük fejlesztésében.
Alvási ciklusa 2óra, csoportos akció után 3óra.

Mentor
A mentor(ok) azon kevés szerencsések közé tartoznak, akikben ott szunnyad mind a négy elemi erő uralásának képessége. Ők azok, akik vezetik a rendet, és tanítják a rend tagjait. Játszi könnyedséggel bánik az őt körülvevő energiákkal, és tudja szabályozni az időjárás alakulását is (erre egyedül a Mentor képes). Szükség esetén képesek idő előtt elindítani a druida őssel rendelkező személy adottságának felszínre bukkanását, ezáltal direkt módon a Keresők közé emelni őket. Szavuk szent, fennhatóságuk nem kérdőjelezhető meg.
A természetfeletti lények energiáit nem képesek kölcsönözni, de blokkolni tudják, ami Önnön-, és a rend tagjainak védelmét szolgálja.
A Mentorok minden ősi tudás birtokosai, amit a hagyományok szerint mind a mai napig szájról-szájra adnak át újonnan avatott mentortársaiknak.
Alvási ciklusa 1óra, csoportos akció után 2óra.



Szeszélyes természet


Nem szabad elfelejteni, hogy képességünk egy adomány, őseink szent öröksége, mi csak akkor teljesedhet ki valakiben, ha érdemes rá. Amennyiben egy, már mentalista útra lépett leszármazott elfelejti, mi a feladata, saját, önző céljaira használja a természet erejét, netán indokolatlanul mészárolja a többi természetfeletti fajt, fennáll annak a veszélye, hogy képessége elhalványodik. Visszaút még van, de csak akkor, ha hamar felismeri az adott mentalista az eltévelyedését és visszatalál a helyes ösvényre, mi az egyensúly fenntartásához szükséges.
Ám, ha valakiből eltűnik az egykor kiérdemelt adottságuk, olyan űrt hagy maga után, amit semmi sem lesz képes már kitölteni, soha többé nem lesznek ugyanazok, önmaguk árnyékaként bolyonganak majd egy olyan világban, amiről mindent tudnak, de részesei már sosem lehetnek.


(ooc infó:
A csoportba kerülés feltételei:
- Döntsd el előre, hogy a karaktered melyik elemi energiát (tűz, föld, víz, levegő) lesz képes majd uralni.
- Mivel a Mentalisták mindegyikének druida őssel kell rendelkeznie, ezért vedd figyelembe az előtörténetednél azt, hogy ez a csoportba való bekerülés egyik alapkövetelménye. Nem kell feltétlenül ír karaktert játszanod ehhez. Lehetsz egy druida "zabigyereke" is, a lényeg, hogy valamilyen úton módon legyen benne kelta vér.
- Legalább egy, viszonylag hosszú és értékelhető játékot tudj felmutatni, ami alapján a moderátor képet kaphat arról, milyen játékos is vagy.
- Írj egy üzenetet a moderátornak a csatlakozási szándékodról, valamint a csoportok, mentalisták fülnél kérelmezd is a csatlakozásodat a csoportba.

Figyelmeztetés!
Kérlek, vedd figyelembe, hogy a csoportba való kerüléssel szó nélkül vállalod tetteid következményeit, amik akár karakterhalálhoz is vezethetnek!)
Vissza az elejére Go down
https://castlefolk.hungarianforum.com
Leprikón
Admin
Leprikón



Mentalisták Empty
TémanyitásTárgy: Re: Mentalisták   Mentalisták EmptyVas. Jún. 02, 2013 3:05 am

Mentalisták CsNJK listája



Idézet :
°°°° CsNJK (Csoportok Nem Játékos Karaktere): ezeket az NJK-kat az adott csoportok moderátorai, és tagjai irányíthatják csak. Irányításuk ideiglenes átengedése más csoportok tagjainak, vagy halandók számára csak és kizárólag a mindenkori moderátor jogköre.



Mentalisták Csnjkmental
Vissza az elejére Go down
https://castlefolk.hungarianforum.com
 
Mentalisták
Vissza az elejére 
1 / 1 oldal

Engedélyek ebben a fórumban:Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Castlefolk FRPG :: ÁLTALÁNOS DOLGOK :: SZABÁLYOK ÉS TUDNIVALÓK :: FAJLEÍRÁSOK-
Ugrás: