Castlefolk FRPG

A játék, egy elképzelt Ír városkában, Castlefolk-ban zajlik halandók és más kitalált lények között...
 
HomeHome  Gy.I.K.Gy.I.K.  RegisztrációRegisztráció  BelépésBelépés  
Belépés
Felhasználónév:
Jelszó:
Automatikus bejelentkezés: 
:: Elfelejtettem a jelszavam!
Gyorslinkek
Latest topics
» Előtörténet SABLON
Pént. Júl. 11, 2014 9:21 am by Leprikón

» Vámpírok
Szer. Nov. 06, 2013 3:53 am by Isabel Shelley

» Álomjárók
Szomb. Szept. 14, 2013 7:59 pm by David Authier

» Szabályzat
Vas. Aug. 11, 2013 5:09 am by Leprikón

» Mentalisták
Vas. Jún. 02, 2013 3:05 am by Leprikón

» Vérfarkasok
Kedd Május 21, 2013 3:54 am by Catherine Glennfolk

» Hasznos tudnivalók Írországról
Hétf. Jan. 21, 2013 11:48 am by Leprikón

» Castlefolk képekben
Csüt. Jan. 17, 2013 10:31 am by Leprikón

» NJK listák
Hétf. Dec. 31, 2012 2:14 am by Leprikón

Hirdetések

Hirdetések kihelyezésével kapcsolatban az alábbi e-mail címen lehet érdeklődni:
info.castlefolk@gmail.com


free forum







Share | 
 

 Álomjárók

Előző téma megtekintése Következő téma megtekintése Go down 
SzerzőÜzenet
Mesélő
Halandó
avatar


TémanyitásTárgy: Álomjárók   Csüt. Dec. 20, 2012 6:34 am


Álomjárók


Mesék, történetek szereplői. A művészek nagyra tartott múzsái, emberek segítői, életek megnehezítői vagy megédesítői.
Nagyon sokfélék lehetünk, ám egy közös van bennünk: szükségünk van az álmodókra. Azzal a feladattal vagyunk a világon, hogy az emberek lelkében megőrizzük a reményt és a jövőben, a szépségbe vetett hitet. Nap-nap után azért harcolunk a rémálmok ellen, hogy az emberek könnyeden szenderedjenek ágyaikban, és elviseljék az élet viszontagságait. Éj-éj után azért vetjük el a rémálmok magjait, hogy az emberek ne feledkezzenek meg arról, hogy létük mekkora ajándék.
Mindannyian keressük ősi, elveszett felünket. Egyeseknek megadatik, hogy megtalálják, mások felnőtté válnak, és örökre elveszítik a lehetőséget arra, hogy hazatérjenek...




Az Álomjárókról általában



Eredet
Valamikor még az Álmok Földje és az emberek világa együvé tartozott. Mi vagyunk azok a mesebeli lények, akik jóságukkal segítik vagy gonoszságukkal bosszantják az embereket. Rokonaink a koboldok, tündérek, gnómok, és a modern fantázia szüleményei is. Elfek, trollok és mindenféle lény tarkítják sorainkat, melyet az emberi elme valaha megálmodott, legyen bármelyik nép szülötte.

Jellemzően az álomjárók saját kultúrájuknak jelképeit és szimbólumkészletét, világértelmezését használják, vagy pedig a saját kialakított világképüket, ahogyan ők maguk látják mindezt és tapasztalták meg. Ez a sokszínűség szintén az álmok sajátosságát képviseli: a sokszínűséget és a végtelen lehetőségek tárházát. Hogy miért nem jönnek zavarba, ha mégis találkozniuk kell egymással? Mert bár más és más szimbólumokat használnak, azok mégis ugyanazokat a jelentéseket hordozzák magukban, ezáltal válik egyértelművé a világ és a párbeszéd, az Álomvilágban és Tündérföldén történő létezés. Ezáltal lehetséges, hogy egy az álomjáró, legyen az kenyai teatermesztő, sziú autószerelő és aborigin túravezető, megérti egymást az Álomvilágban, Tündérföldén.

Létük lényege
Mindezzel azt kérdezhetnék az emberek, hogy mégis miért jönnek a Valóság birodalmába? Bármennyire is úgy tűnik, hogy a Valóság, az Álomvilág és Tündérföld különálló, ez nem így van. Egymásra utaltak, hiszen egymásból fakadnak: álmok nélkül nincs valóság, nincs ihlet, nincs változás és valóság nélkül az Álomvilág csupán kongó váz és üres értelem.
Az egyéni célokon túl az álomjáró feladata, hogy vigyázzon arra, nehogy az Álomvilág és ezzel együtt Tündérföld megszűnjön létezni, mert akkor az emberekben meghalna a fantázia és minden egyformává, unalmassá és a tündérek számára élhetetlenné válna. A fenntartásához rengeteg feladatot kell ellátnia, egyre kevesebb álomlénynek.



Álomjáróvá válás


Az álomjárók tulajdonképpen olyan tündérek, melyek valamilyen oknál fogva olyan erős kötődést létesítettek a halandók világával, hogy saját materiális testük is van. Ám ahhoz, hogy ezt megtalálják, szükségük van egy harmadik erőre, mely segíti őket az egymásra találásban. Előfordulhat, hogy éppen akkor úgy állnak a csillagok, hogy azok megfelelőek legyenek a hazatérésre, ám az is lehet, hogy egy erősebb álomjáró akad rád és siet segítségedre.
Ez egyfajta felébredés, ráébredés a világokra, azok létezésére, a két én mindig is együtt volt, de egymásról csak ekkor szereznek tudomást és ez által látják meg kölcsönösen egymás világát, lépnek be abba.
Az álomjárókat ezért féltündéreknek is nevezik. Azok a tündérek, akik nem lépik át Tündérföld határait, igazi tündéreknek nevezzük. A féltündér jelzőt is csak addig birtokolja egy tündér, amíg álomjáró, azaz képes a három világ között átjárni. Ez az anyagi test halálával megszűnik, de akkor is megszűnhet, ha a tündér én hal meg. Ekkor a másik én nem képes átlépni Tündérföldre, tündér énjének hiányában.
Azokat a tündéreket, kik már tudják, hogy van másik énjük a halandók földjén, de még nem váltak eggyé, vagyis keresik másik énjüket, bolyongóknak nevezzük.
Annak az álomjárónak (embernek vagy tündérnek az elején), aki szeretne ismét egész lenni, szüksége van a másik felére. Azok, akik tudják, hogy van valahol egy másik felük, azok vágynak arra, hogy megtalálják a másik énjüket. Mind e mellett egyetlen megoldás arra, hogy a materiális világban maradásnak.
Az álomjáróvá válás helyszíne az Álomvilág, mert ide léphetnek Tündérföldről és a Valóságból, itt tud eggyé válni a két én.



Fae-Én


Az álomjáró énjének az a része, mely a Tündérföldön létezik. A tündér én.
Ez az én folyamatosan keresi a kiskapukat, hogy végre megérinthesse emberi részét. Attól a pillanattól kezdve, hogy a fae-én végre rátalál a testére, egyre gyakrabban történnek a halandóval furcsa dolgok. Eleinte csak álmaiban, majd lassan elkezd ráérezni arra, hogy ki is ő valójában. Az álomjáróvá válás folyamata általában az Álomvilágban igen feltűnő jelenség, olyan, mint a csillaghullás a földön. Az új álomjárót szinte azonnal felkarolja egy helyi álomjáró, pontosabban Álommester.
Ezt nevezhetjük egyfajta beavatásnak is, hiszen az Álommester vezeti be a tündérvilág és álom törvényeibe, világába, segít abban eligazodni és adja meg a kezdő lökést a jellemének formálásában.

Álomjáró jellem két véglete, a közötti ingadozás
Jelleme ingadozó, éppúgy, mint az embereknél, egyszer húzhat a gonoszság felé, aztán pedig a jó felé.
Ha pedig a mérleg az egyik irányba elbillen, akkor válhat valóban gonosszá vagy igazán jóvá, mely kihatással van a halandó világban létező személyiségre is.
Mindig valamilyen ideál felé húz, ilyen például a hős, a lovag, a hercegnő, a boszorkány, a főgonosz, a mostoha, a legkisebb fiú, a tisztességes szegénylegény, vagy a betyár is.

Az álomjáró létezése a fizikai világban
Betegek ugyan nem lesznek, fizikailag megsérülhetnek, mely akár halálos is lehet. A fizikai sérülések azonban az átlagemberekénél gyorsabban gyógyulnak, fele annyi idő alatt képesek felépülni, mivel emberi létük minden percének tevékenységére szükség van.
Többnyire nagyon hosszú élet jár számukra, többségük életük végéig aktívan tevékenykedik a valóságban és álomjáróként is.
Ezekkel a jellemzőkkel akkor is rendelkeznek, ha későn válnak álomjáróvá.


Fae-Én halálának következményei
Tündérkalandjaid itt véget érnek. Teljesen hétköznapi halandóvá válsz, akit először maga alá temet a fae-én elvesztése, majd ahogy kezd ebből az állapotból kigyógyulni, úgy feledi el mindazt, ami történt, vagy ha meg is maradnak az emlékek, akkor csupán értelmetlen gyermekálmok lesznek, melyekre az ember örömmel vagy bánattal tekint vissza, ám addigra már nem lesz tudatában annak, hogy a történetek főhőse ő maga volt. Egyszóval: amnéziás lesz, feledve mindent.

Anyagi világban bekövetkezett halál következményei
Embertest nélkül nem játszható tovább a karakter, átlényegülhet njk-vá, vagy kereshet magának új lehetőséget a létezésre. Ezt a mindenkori moderátor joga eldönteni.
Halála után visszatér ez az én is Tündérföldre, hiszen ez az én-rész is hozzátartozott. Ezután azonban a Valóságba és Álomföldére sem tud majd belépni, mivel igazi tündér lett ez által.
Szerencsétlenebb esetben a fae-én nagy része elhal és gonosszá változik (az ilyeneket nevezik Árnyaknak). Legrosszabb esetben a fae-én nem bírja elviselni, hogy elvesztette ember-énjét és elenyészik.

Képességek


Általános képességek
Rendelkeznek
-sugallat - minden álomjáró alapképessége, ezzel adva ihletet másoknak.
-empátia – nagyon érzékenyek az őket körülvevő érzelmi világára és érzelmére, ehhez idő szükséges, míg uralni tudja, mások természetes adottságként kezelik és ennek irányítása nem okoz gondot.

NEM rendelkeznek
-alakváltás - senki se képes állati alakot ölteni (van olyan tündér, amelyik képes lehet rá, de az nem játszható). A valóságban egyedül ez a játéktéren a Vérfarkasok privilégiuma.
- telepátia - a tündérek konkrét telepátiával, telepatikus társalgási módszerekkel nincsenek megáldva, viszont képesek célpontjaik fejébe érzeteket, benyomásokat küldeni.

Egyedi képességek
Az álmok és fantázia gazdagságát az egyedi képességek is tarkítják. Ezt a játékos dolgozhatja ki, a moderátorral egyeztetve kapja meg.



Álomjáró és álmodó kapcsolata


Belépés az álmodó álmába
Az álomjáró többféleképpen léphet be az álmodó álmába, idővel kialakítja a saját technikáját.

Álmodó megjelölése
Megjelölni csak a való világban kell és lehet, személyes találkozás során.
Csak az után akadhatsz rá könnyen valakinek az álmára, hogy a valóságban megjelölted. Ezzel kapcsolod magad össze tulajdonképpen az álmodóval. Fizikai érintés nem feltétlenül szükséges, de általában könnyebbé teszi, viszont szükséges, hogy nagyon közel legyél hozzá, amikor megjelölöd. Az illető legfeljebb bizsergést érez, de többnyire ezt sem szokták érezni.

A megjelölés menete
A megjelölés rituálé jellegű, amelyek a megjelölések során alakulnak ki, érzetek alapján. Álomban megjelölni csak nagyon magas szinten lehetséges.

Az azonban fontos, hogy „venned kell a lélegzetéből”. A lélek meglétét – sok történet szerint – onnan lehet megállapítani az embernél, hogy lélegzik. Ezért annyira fontos, hogy egy darabot „harapjon” a lélekből az álomjáró.

Védelem ígérete
Alvás közben kell megjelölni, de ha ígéretet akarsz neki tenni a védelemre, akkor azt az álmában kell megtenni. Egyébként a jelöltetnek nem muszáj elárulni, hogy mi vagy, elég, ha támogatod.

Egymásra ismerés
Ha már álmotokban találkoztatok, akkor a valóságban találkozva halványan érezhetik, hogy ahhoz a személyhez, akivel találkoztak, van valami közük. Lásd, olyan közhelyek, mint „álmomban mintha már láttalak volna” vagy „dejavu érzésem támadt”. Ez a te hatásod a halandóra, ők nem feltétlen tudják, hogy mi ennek az oka.
Persze – ha a személy egy olyan halandó, aki az álmodóid közé tartozik, akkor - felvilágosíthatod őket arról, hogy ki vagy valójában, de ezt még a saját álmodóid közül se fogják eleinte túl sokan elhinni, csak hosszú idő után, mikor már nagyon egyértelmű ahhoz, hogy hazugság legyen. Ez a feledés hatása a halandókra, de ez érvényes más fajokra is. Nem feltétlenül fog felismerni.

Ha előbb az álomban találkozunk az álmodóval
Az álmok általában telis-tele vannak árulkodó jelekkel arról a személyről, aki álmodja az álmot. Így aztán, minél tapasztaltabb egy álomjáró, annál könnyebben leli meg az álmok gazdáját.


Familiárisok
Az álomjárókat tevékenységükben kísérők segítik, akik képességeikkel állnak az álomjárók rendelkezésére. Ez a kapcsolat kettejük között nagyon szoros, felelősséget éreznek egymás iránt. Megjelenésükben többnyire állatformát vesznek fel, mindhárom síkra el tudnak jutni az álomjáróval, mindegyikben alkalmazkodva külsőben az adott világ törvényeihez (sárkányként például nem fog megjelenni a Valóságban) és betartva azt.
Feladata a védelem, segítségnyújtás, álomjárói útja elején akár az irányítás is. Mivel Tündérföld teremtménye, csak az álomjárója segítségével, létezésével tud közlekedni a három világ között.


Világok tagozódása

Valóság – Álomvilág – Tündérföld


A három világ párhuzamosan létezik egymással, mint láthatatlan sík, dimenzió és csak azok látják, akik éppen benne tartózkodnak, a három világot azonban csakis az álomjárók ismerhetik. Mégis kölcsönösen függnek egymástól, egymásra építkeznek, és nem léteznek egymás nélkül.
A három világot kapuk, átjárók kötik össze, melyek lehetnek állandóak és lehetnek olyanok is, amelyeket maguk az álomjárók nyitnak, és vannak, amelyek csak úgy megjelennek, a fantázia szeszélyétől függően.
Mindhárom világ saját törvényekkel rendelkezik.

Három világ hármassága
Mint ahogy a halandók között is vannak jók és gonoszak, egyensúlyra törekvők, úgy a fantáziák is lehetnek gonoszak, jó szándékúak és egyezséget keresők, Tündérföldön is létezik a jó-rossz harca mellett az egyensúlyra törekvők csapata is.

Tündérföld

További elnevezései: Meseország, Tündérfölde, Tündék Birodalma, Csodaország, stb.
A tündérek tulajdonképpeni lakhelye, birodalma. Emberi, halandó szem számára láthatatlan.
Bár a fantázia végtelen, éppen ezért, vagy ennek okán a technika és technológia Tündérföldén kevéssé létezik, lévén, hogy a fantázia és a képzelet mindezt megoldja. Ha mégis szeretnénk valamihez kötni, akkor nagyjából a 17-18. századi Európa szintjéig megjelenő technológia fel-felbukkan, de nem állandó jelleggel.


Tavaszudvar és a Téludvar
Tavaszudvar és Téludvar nem egy azon helyen találhatóak, kapcsolatuk egyáltalán nincs az anyagi világgal, védve bástyáikat a valóságtól, annak pusztításától. Itt gyűlnek össze időnként az álomjárók és álommesterek, akik saját kultúrájuknak megfelelően nevezik el a helyet. Ide halandók, álmodók nem képesek belépni.
Tavaszudvar a jó álmok, az építő fantáziákból építkezik, míg Téludvar a rémálmokból, az aljas tervekből. Kettejük harca örökös, hol az egyik, hol a másik áll nyerésre az állandó versengésben. Mindkét udvarnak egy-egy uralkodó párosa van, aki irányítja az adott udvart és a hozzájuk tartozó tündéreket.

Tündérföldön történő játékok jelzése IC
A fórumon, ha a karaktered nem a valóságban jár, akkor a keretes zárójelbe vagy perjelek közé illeszd be, hogy “Tündérföld”, így a játékostársaid tudni fogják, hogy be tudják-e írni magukat melléd.


Álomvilág

Szoros kapcsolatban áll a tündérek világával, hiszen az álmok és kreativitások erejéből kapja Tündérföld az éltető energiát. Vehető úgymond, hogy ez a tündérek virágoskertje, szántóföldje, ahonnan a számukra szükséges erőforrást megkapják.
Minden álmodó rendelkezik saját álomvilággal, amik összességében adják ki Álomvilág egészét, de maga az egész Álomvilág nagyobb és több,  mint az álmodók álmainak összessége, mivel ide tartoznak az álmodozások, ihletek, fantáziálások, a kreativitás (stb.) is.
Köztes kapocs a két világ között, ide az álmodók lépnek be saját álmaikon keresztül.
Valamint itt szerez tudomást a későbbi álomjáró fae-énjéről, mivel csak az álomjáró fae-énje képes kilépni Tündérföldről, de a valóságba csakis a halandó énjével találkozva tud csak belépni, míg a halandó énje pedig ez által a tündérek világába.
Az álomjáró megjelenése az Álomvilágban szabadon változhat tündér énje és emberi énje között, ezen belül pedig a külseje is állandó változáson mehet keresztül, függően attól, hogy milyen hangulata, kedve van, lehet idős ember és gyerek is, más külsejét is felveheti.


Álmodók játéklehetősége Álomvilágban
Nincs más dolog, mint álmodni. Ha lefekszel aludni és álmod elég színes, lehet, hogy az egyik fae felfigyel rád és játékba keveredik veled. Az ilyen álmokat érdemes az erre kijelölt topikba beilleszteni (pl. valaki az óvárosban lakik és ott hajtja álomra a fejét, érdemes abban a topikban játszani).

Az álmok ereje
Az emberek álmai, vágyai, félelmei, érzései és beteljesült céljai azok, amelyek Tündérföldet éltetik. Vagyis mindezek begyűjthetők a Valóságból (pl. kreatív ötlet, örökös rettegés valamitől) és az Álomvilágból (elmerengve fantáziál, vagy éppen álmában kigondol egy tervet, legyen az jó vagy  gonosz) egyaránt.  

Álomjáróként azzal az állandó feladattal vagy megbízva, hogy támogass, inspirálj másokat, vagy magad is alkoss
A titkot az álomjárókról viszont csakis keveseknek lebbentheted fel, a mai kor nem készült fel ránk, őrültnek, bolondnak tartanának.

Más fajok külső megjelenése saját álmaikban és Tündérföldön
Saját, valós világtól eltérő megjelenése bárkinek lehet az álomvilágban, függetlenül attól, hogy tündér-e az illető. Gondolj csak saját álmaidra. Biztos volt már olyan, hogy valaki más voltál álmodban, mint a valós életedben. Ez itt is így van.

Az azonban fontos, hogy egy embernek humanoidnak kell maradnia, egy vámpírnak vámpírnak kell maradnia, és egy farkasnak farkasnak. Ez utóbbi tekintetben a farkas bármilyen kinézetet ölthet: félfarkas, farkas, vagy akár emberit is. Lehet, hogy a vámpírt hirtelen le fogja sújtani a kora, de az is lehet, hogy a bennük lakozó „démon” alakjára fognak inkább hasonlítani. Általában a megjelenésük valamilyen szinten tükrözi a valós jellemüket, és az is lehet, hogy „nemet váltanak” ha az a „bőr” kényelmesebb lenne számukra.

Álomvilág-Tündérföld különbsége
Álomföld az álmok, fantáziák, kreativitás lakhelye. Amikor az ember álmodik, akkor közel kerülhet Tündérföldhez, de nem lép be. Ha önszántából belépne, akkor az azt jelentené, hogy álomjáróvá változott.

Tündérföld pedig a tündérek lakhelye, ahová álmodó nem léphet be, mint ahogy a tündérek nem tudnak belépni a halandók világába. Ezen néha keletkeznek rések, ezeken a repedéseken keresztül jut be az álomjáró az álomföldre. Ugyanez a fátyol választja el a halandó világtól az álmokat. Ha a rés állandó, „tündérkapunak” nevezik.

Álmodó Tündérföldre léptetése, lépése
Ahhoz engedélyt kell kérned. A tündérek nem szokták olyan gyakran átvinni Tündérföldére az álmodóikat, mert ott az álmodó könnyen meghalhat. Míg a saját álmában ilyen nem történhet vele, addig Tündérföld veszélyes hely a halandók számára, mert nem szereti elengedni a halandókat. Készülj fel arra, hogy érdekes kalandokban kell részesítened. Még az se meglepő, ha megpróbálják elrabolni (Ebben az esetben – már ha sikerrel elrabolják - a vámpír mélyálomba, az élők kómába fognak esni, míg vissza nem vezeted a saját testéhez.).

Az álmodók egyedül eltévednek a Tündérföldén, ezért magukra hagyni őket hatalmas felelőtlenség, vagy legalábbis gonoszság. Nincs képességük arra, hogy kiigazodjanak a dolgokon, lásd példaként Dorothy-t, akinek segítségére sietett folyton elfoglalt tündérkeresztanyja, de még így sem volt egyszerű dolga a hazajutást illetően.

Következményei a Tündérföldre lépésnek, átvitele valakinek
Arra nagyon vigyázz, hogy téged is, és őt is veszély fenyeget, ha átviszed Tündérföldre! Téged azért, mert felfeded azt, hogy a tiéd az álmodó. És lehet, hogy valaki szemet vet az álmodódra, és hamarosan megérkezik azzal a céllal, hogy elvegye tőled. Őt pedig azért, mert az ellenségeid megpróbálhatják megölni, mert tudják, hogy ettől te gyenge leszel. Tündérföld se mindig annyira barátságos, sőt nagyon gyakran nem az. Nagyon óvatosan kalandozgassatok közösen tündérföldön, mert hosszú távon az ilyen kalandozások minden esetben tragikus véget érnek, és általában legalább egy tündér halálát okozzák.

Tündérföld reagálása egy idegenre
Az álmok kapuinak őrzői, ha megpróbál átkelni egy nem tündér Tündérföldre, nem fogják átengedni, kivéve, ha olyan személy viszi át őket, aki valamilyen hatalommal bír felettük. (Igen, ezt úgy értem, hogy átcsempészheted, mikor éppen nem látnak oda, vagy lefizetheted őket, vagy akár rájuk parancsolhatsz, stb. ezt Te döntöd el.)

A mentalistákat minden esetben „örömmel” fogadják. Egy vámpírnál és egy vérfarkasnál is megoszlanak a vélemények.




Az Álomjárók játszható alfajai Tündérföldén


A halandókra a fae-vérűség valamilyen fajta hatással van: általában igen hasonlatosak, vagy teljesen eltérőek megjelenésükben. Például egy troll lehet, hogy halandó életben egy nyikhaj kisfiú, vagy akár igazi sportember is.
Álomvilágban pedig bármelyik formát felvehetik. Ez ad lehetőséget arra, hogy az álmodók álmaiban ember formában jelenhessenek meg, amit a Tündérföldén nem tudnak megtenni, mert ott csakis a tündér formájukban létezhetnek.

- A sídhe(shee) alfajba a tündérnépek azon nemesei, küldöttei és futárai tartoznak, akik vérükben örökölték a rangot. Jellemző torzulás az emberi alakhoz képest, hogy magasabbak, karcsúbbak, a füleik hegyes. Vonásaik elmélyülnek, nemesiek lesznek. Ha megszólalnak, akkor a megszólítottak odafigyelnek rájuk, ha dühöngenek, rettegnek tőlük.
Amikor a karakter először lép át Tündérföldre, akkor megjelenése és képességei is bizonyos mértékben megváltoznak. Lehet, hogy magasabb lesz, keskenyebb vállú, járása légies. Ebben az esetben, akik meglátják, azok tudni fogják róla, hogy ő egy shidhe.

- Troll (ogre, ork, törpe, óriás): Izmos test felépítésük nem feltétlen embertelen, de az sem meglepő, ha valamilyen állati vonást öltenek magukra, mely segítségükre lehet egy harcban. Mégsem csak harcosok, hősök kerülnek ki soraikból, hanem kovácsok, vadászok is.
Ha az álomjáró magassága nem is sokkal változik, de mindenképpen alacsonyabb marad a shidheknél, válla szélesedik és izmai erőtől duzzadóvá válnak, akkor tudni fogják róla, hogy ő egy a trollok közül.

- Kobold (gnóm, kertitörpe, leprikón, krampusz): ennél az alacsony méretű alfajnál jellemző, hogy, mintha mindent hallani akarnának, a fülek megnyúlnak, mintha mindent elérni akarnának, a karok hosszúvá válnak az első átlépéskor. Kereskedők, mesteremberek, parasztok és a tudósok is közéjük valóak. Gyorsan vág az eszük és szinte pillanatok alatt képesek eltűnni, ha több értelme van észrevétlennek maradniuk. Tudósok.
Ha emberi magassága csökkenni látszik, karjai viszont hosszabbodnak, akkor tudni fogják róla, hogy egy kobold.



Az Álomjárók és tündérek társadalmi berendezkedése


Tavaszudvar a jó álmok, az építő fantáziákból építkezik, míg Téludvar a rémálmokból, az aljas tervekből. Kettejük harca örökös, hol az egyik, hol a másik áll nyerésre az állandó versengésben. Mindkét udvarnak egy-egy uralkodó párosa van, aki irányítja az adott udvart és a hozzájuk tartozó tündéreket.
Tavaszudvar: Napkirály-Napkirálynő (az udvar vezetője a Napkirály)
Téludvar: Holdkirálynő-Holdkirály (az udvar vezetője a Holdkirálynő)
Ők a legmagasabb szintű Álommesterek, feladatuk, hogy következetesen legyenek betartva az Álomvilág és Tündérek földjének törvényei.
Álommesterek Tanácsa: alattuk helyezkedik el az Álommesterek Tanácsa, mely hét főből áll.


Az álomjárók fejlődése

I. Felébredt
Először tudatosul benne, hogy álmodik. Szabadon cselekedhet álmaiban, és alakíthatja saját álmát. Ez az időszak főként a saját álmokkal történő ismerkedés, a három világ közötti különbségek megismerése. Ez az időszak főleg önismeret megszerzéséről szól, mivel a síkokba és az Álomvilágba csakis kellő ismerettel lehet belépni, szilárd önképpel.
Általános képesség: alacsony szinten van még jelen, de észrevehetően képes használni őket, ezzel is bizonyosságot nyerve, hogy ki is ő valójában. Halványan érzékeli azokat a fajokat, amelyeket meg lehet különböztetni a halandóktól, de ezek még csak megérzések útján működnek.
Egyéni képesség: alapvetően ezzel a képességgel még ébredése előtt is rendelkezett, mivel énje része, mindkettőé. De ekkor érti meg, hogy miért is rendelkezett ezzel halandóként és elkezdheti fejleszteni. Szintje egyénenként eltérő, mivel akár már halandóként is gyakorolhatta, ezt moderátorral szükséges előbb egyeztetni.

II. Látó
Mások álmaiba is be tud lesni, belépni. Ekkor ismeri meg jobban a három világ törvényeit, ekkor fogalmazódik meg általában az álomjáróban, hogy mely oldalt is szándékszik a későbbiekben képviselni: Tavaszudvart, Téludvart szolgálja, vagy az egyensúlyra ügyel. Ilyenkor még továbbra is mellette mestere, hogy segítse az álmok törvényei közötti eligazodást.
Az álmodókkal álmodás közben történő kapcsolatfelvétel során ismerkedik azzal, hogy miként tudja hagyni, avagy nem hagyni az álmok megtörténéseit, mások lényegi részét megismerni. Ha egy álmodó álmainak őrzését elvállalja, azt már más nem teheti meg, sőt, álmai ez által védve vannak az álmodónak. Ezen a szinten még nem tudja más álmát befolyásolni, üzeneteket, szóbeli támogatást adhat.
Familiárisa továbbra is inkább védelmezőként és segítségként van jelen mellette.
Általános képesség: egyre több tapasztalatot szerez a képességeiről, útmutatásra azonban még szüksége van, gyakorlott benne, egyre jobban megérti működését és tudja tudatosan használni.
A halandóktól megkülönböztethető fajokat biztosan fel tudja ismerni.
Egyéni képesség: egyénenként változó továbbra is, de aki álomjáróként ismeri meg ezen képességét, már nem kezdőként használja és ha bátortalanul is és segítséggel, de eligazodik benne, tud már önállóan lépni, de teljesen irányítani nem.

III. Utazó
Gyakorlottan lép be az Álomvilágba, igazodik el benne. A törvényeit ismeri, és ekkor dönti el, melyik oldalra áll, amelytől ez után nem térhet el. Jellemzően ekkor fogadja el teljes jogú tagnak az álomjárók közössége és számít segítségére. A gyűléseken, megbeszéléseken, legyen az bármelyik világon, szavának már döntésbeli hangsúlya van, addig csak észrevételt és javaslatot tehet.
Familiáris már hallgat a szavára, addig szükség esetén felülírhatja az álomjáró utasításait, cselekvéseit, hogy őt védje.
Ekkor még továbbra sem tudja mások álmait alakítani, változtatni, de álomjáró képességei már teljesen kibontakoztak.
Általános képesség: gyakorlottan kezeli, ura a képességnek, tisztában van a működésével, de még előfordulhat, hogy kicsúszik a keze közül a kontroll.
A halandóktól megkülönböztethető fajokat biztosan fel tudja ismerni, a pontos szintet még nem, de hogy magas vagy alacsony szintű, már meg tudja határozni.
Egyéni képesség: ekkorra már mindenki legalább haladó szinten tudja alkalmazni, egészen a mesterfokig.

IV. Álomszövő
Képes mások álmait megváltoztatni, alakítani, az álom törvényeinek keretein belül. Az álmodók között akár hidat is tud teremteni, hogy képzeletükkel, álmaik erejével újat alkothassanak, kapcsolatot alakíthassanak ki akár a fizikai világban is (álmomban már láttalak érzés, pedig valójában az Álomvilágban találkozott egymással a két álmodó). A természetfeletti lényekkel ugyan kapcsolatba tud már lépni, de hatni rájuk kevéssé.
Ekkor tud belépni Tavaszudvarra vagy Téludvarra (függően a választástól) egyedül, ahol a tanácskozásokat tartják, addig többnyire kísérettel tud jelen lenni. Ez azért fontos, mert az Álomvilágnak ezen csücske a legkiszámíthatatlanabb.
Általános képesség: mester szinten képes használni ezt a tudást, biztos kézzel, egyelőre szabálykövető módon, járatlan utakra csak ritkán téved.
A halandóktól megkülönböztethető fajokat biztosan fel tudja ismerni, hozzávetőlegesen a szintet is képes meghatározni.
Egyéni képesség: mester szintre jut el, kezdettől függetlenül.

V. Álomjáró
Feladatuk az új álomjárók keresése, támogatása, átvezetése Álomvilágba majd Tündérföldre és az álomjáróvá válás útján segíteni őket. Álmodóikkal a kapcsolatot továbbra is megtartják, de újakat már nem vállalnak, átadva a terepet az új álomjáróknak. Ez főként mentori tevékenység, a felelősség az új álomjárókkal kapcsolatban őket terheli.
Általános és egyéni képességeik tovább fejlődnek, járatlan utakra is biztosan lépnek ezzel kapcsolatban, mivel ismerik annak törvényszerűségeit. Éppen ebből kifolyólag képesek tanítványt a szárnyaik alá venni, hogy észrevegyék képességeiknek szövevényét.
A halandóktól megkülönböztethető fajokat biztosan fel tudja ismerni, a szintet pontosan képes meghatározni.

Álommester
Álommester egyszerre csak hét van, de ebből csak három vagy négy rendelkezik fizikai testtel, hogy az anyag világában is segítse az álomjárókat, közvetítsen a síkok között.
Sajátosságaik közé tartozik, hogy bármelyik oldal túlsúlyba kerülhet személyük által (Jó, Rossz, Egyensúly), azonban az Álomvilág törvényeit nekik kell a legkövetkezetesebben betartaniuk.
Egyedüliként képesek bármilyen szintű lényre átkot bocsátani vagy azt feloldani.
Moderátori rang.



Az álomjárók törvényei


Az álomjáróknál nem ismerik a demokráciát, de a hierarchiát is másként értelmezik, viszont tudják, hogy mi a különbség a jó uralkodó és a rossz uralkodó között, mert mind a kettőt ismerik.

A Hold hatása az álomjárókra
Míg a vérfarkasok ideje a telihold, addig a miénk az újhold. Habár nem kezdünk el őrjöngve tobzódni az erdőben, de újhold idején könnyebben bántódunk meg - ezt senkinek se kötelezem kijátszani, de érdekes színt vihet a játékokba. A megbántódás alkalmával énünk sötét fele nyilvánul meg. Könnyebben teszünk olyan dolgokat, amiket később megbánunk. Az újhold viszont nem e miatt fontos, hanem mert ez jelképezi a megújulást az élet örök körforgásában. Az erdő, a természet iránti vágya több álomjárónak megnő.

Ünnepek
Azok az ünnepek jelentősek, amelyek az évszakváltásokhoz vagy csillagászati eseményekhez kapcsolódnak. Az ilyen ünnepek idején a világok közötti fátylak elvékonyodnak, és bár az átjárás továbbra is nehéz, illetve nem lehetséges, az érzetek, a benyomások szabadabban áramlanak. Olyan ez, mintha megéreznénk, miként is érez a másik, tőlünk jóval távolabb.

Viszony más fajokhoz

- Halandók: A halandók (álmodók) között éljük mindennapjainkat, próbálva felhívni arra a figyelmüket, hogy létezik egy világ a szemük elől elrejtve, melynek ugyan úgy részesei, ahogy mi magunk azok vagyunk. Belőlük nyerjük a létünkhöz szükséges energiát.
- Vámpírok: Érdekes lények és köztudott, hogy kíváncsiak vagyunk minden rejtett dologgal kapcsolatban, mégis az a javaslatom, hogy kerüld őket, amennyire csak tudod. Ugyanis illatunk, kisugárzásunk édes ambrózia a vámpírok számára, úgy éhezik a vérünket (kiváltképp igaz nemeseinkét), mint méhet vonz a méz. És habár mesélnek történeteket, mely vámpír és tündér szerelméről szólnak, az összes ilyennek tragikus sorsa van.
Egyes feljegyzések szerint iszonyatos éhségük a vérünk után abból adódik, hogy valamikor régen közénk tartoztak, ám közülük az első olyan irtózatos hatalomvággyal rendelkezett, hogy nem elégedett meg fantáziával, átlépett a halandók világába és soha többé nem térhetett vissza.
- Vérfarkasok: Tisztelendő, hogy még léteznek, ahelyett, hogy engedve a feledés erejének, ők is közénk léptek volna. Azt javasolom, inkább kerüld őket, főleg telihold idején. Húsunk ízletes falat számunkra, ha egyszer megkóstolnak egyet közülünk, könnyen beleőrülnek az éhségükbe.
- Mentalisták: Viszonyunk hozzájuk pozitív, sok közös vonás bennünk. Vannak olyan estek, mikor egymás segítségére tudunk lenni. A bennük élő fény számunkra sokkal csábítóbb, mint az embereké, emiatt könnyebben vesszük őket észre. Számunkra jól látható, hogy milyen fő képességgel rendelkeznek.

Kapcsolat a Mentalistákkal
A szimbiózis szó tökéletesen illik a két faj kapcsolatára, ennek következtében mindkét faj előnyökhöz juthat. A mentalisták számára rendkívül fontos tényező az alvás, az pedig különösképpen, hogy nyugodt és békés legyen, hiszen az életük múlhat ezen. Az álomjárók könnyedén kiszúrhatják őket, hisz a „bennük élő fény sokkal csábítóbb a számukra”. Mivel az agyuk mindig fokozott terhelésnek van kitéve, ezért álmukban szó szerint kikapcsolnak, nagyon megkönnyítve a másik faj dolgát. Álmaik többségében pozitívak, nagyon ritka, és általában komoly dolog áll a rémálmaik mögött. Ha egy álomjáró megjelöli őket, akkor az mindkettejük számára jelentős előnyökkel bír. Ugyanis egy mentalistából tisztább energia szivárog át az álomjáróba, mint bármely más fajból, viszont ezen energia egy része szinte azonnal megkettőződik, hogy az egyik fele visszataláljon a gazdájához.
Mivel számukra veszélyes, ha nem tudják álmukban regenerálni az agyukat, ezért amennyiben mód van rá, az álomjárók nem okoznak rossz álmokat, nehogy az a mentalista életébe kerüljön. Ha egy gyengébb, kontrollt vesztett egyed esetleg elvetné a sulykot, a mentalisták mindenkor mentora képes eltávolítani a druida leszármazottról az álomjáró jelét.
Előfordulhat, hogy egy mentalistát olyan hatások érik az életében, hogy kéretlen jönnek a rémálmok, amit képtelenség elkerülni, ebben az esetben a tündér is megszenvedi a dolgot. A szimbiózis további hátránya, hogyha valamelyik tagja meghal, akkor a másik fél mély depresszióba, melankóliába esik, ami esetenként további végzetes következményekkel járhat.

Fajcsere

Csak kivételes esetekben lehetséges.
-Vámpírok - az álomjáró lelkének fae-része a beöleléskor általában a fenevad elpusztítja, vagy legalábbis az álomsíkhoz való kötődésüket szünteti meg, így a lélek halandó része elveszíti a fae-t. Ha mégsem így történne, akkor a karakter ugyanúgy a vámpír csoportba kerül, egyéni képessége az Álomjárás lesz. Mind az álomjárókat, mind a vámpírokat sújtó hátrányok érvényesülnek nála.
-Farkasok - nem feltétlen pusztítja el a fae-ént, ám ebben az esetben is igen nagy az esély arra, hogy ez megtörténjen. A fae-én a beharapástól kezdve a hős fae-k közé fog tartozni. Korábbi képességeit elveszíti, speciális képessége az Álomjárás lesz.
Mind az álomjárókat, mind a vérfakasokat sújtó hátrányok érvényesülnek esetében.
-Mentalista - a fae-én nem képes felébredni, de a mentalista lényegülhet át fae-vé, ha elveszíti maga alól a realitás talaját. Automatikusan nemes fae-nek fog számítani, beléphet az Tündérföldre, viszont csak a saját speciális képességéig fog terjedni hatalma. A mentalistákra és az álomjárókra vonatkozó hátrányok egyaránt érvényesülnek nála.
Az egyes esetek felől a mindenkori moderátorok közösen döntenek az érintett karakterrel kapcsolatban.



Csoporthoz csatlakozás


Adatlapod kitöltése, és a moderátornál történő jelentkezéssel lehet, a felvételt az IC játék alakulása dönti el.
Aki a csoporthoz csatlakozik, vállalja, hogy karaktere esetlegesen meg is halhat.
Vissza az elejére Go down
David Authier
Álommester
Álommester
avatar


TémanyitásTárgy: Re: Álomjárók   Szomb. Szept. 14, 2013 9:39 am

CsNJK lista


CsNJK (Csoportok Nem Játékos Karaktere): ezeket az NJK-kat az adott csoportok moderátorai, és tagjai irányíthatják csak. Irányításuk ideiglenes átengedése más csoportok tagjainak, vagy halandók számára csak és kizárólag a mindenkori moderátor jogköre.



Vissza az elejére Go down
David Authier
Álommester
Álommester
avatar


TémanyitásTárgy: Re: Álomjárók   Szomb. Szept. 14, 2013 7:59 pm

Egyéni képességek


David Authier
Herkentyüs


Szerkentyűk kelnek életre, vagy állnak le. Mi eltörött újra egész lesz és mi egész volt, képes darabokra esni, ha úgy akarja. Többnyire rosszcsontoskodásra használja, de mivel nagy bütykölős, szeret azzal szórakozni, hogy amit összerakott és életre keltett, újból szétszedjen.


Seán Torin McElroy
Léleksuttogó



Ő a csodák és ihletettség előhírnöke. Úgy nyit utat az inspirációhoz, hogy kifinomítja a halandók megérzéseit. Elkötelezett segítő, aki a helyes irányba terelget és hangtalanul súg ötleteket. Minden fizikai testbe költözött léleknek van egy álma. Ha a halandó odafigyel, feltárul előtte az álmának a varázslata és rájön, hogy az ő álma egy nagyobb álom része.


Emily Blake
Reménynapsugár


"La esperanza muere al último." Tartja a mexikói közmondás. Azaz: "A remény hal meg utoljára."
Minden lénynek szüksége van a reményre ahhoz, hogy az életben szembejövő akadályokkal meg tudjon birkózni. Remény a sikerre, remény a túlélésre, a szerelemre, a jobb életre. Én ezt a reményt táplálom a szívekben. Nem hagyom, hogy elfelejtsétek: míg léteztek, míg a földön koptatjátok lábaitokat, addig van remény!
Álmaitokból olvasom ki titkos vágyaitok, s álmaitokon keresztül ültetem el a remény magját, hogy amikor felébredtek, az apró magocska csírát bonthasson. Gondozzátok, nevelgessétek.


Eileen Cavanaugh
Emlékszövö



Világunkat a feledés veszélyezteti, s én arra adtam a fejem, hogy ezt ne engedjem, miben segítségemre van a képességem is. Nevezhettek az emlékek őrének akár, hisz ami elveszett, én visszacsalom, mi hiányos, összefoltozom, mi túlságosan rémséges, eltüntetem. Segítek, hogy ne váljon semmivé, mi kedves, szép és fontos a léleknek, s ugyanakkor távozzon az, amire az emberek nem akarnak emlékezni.





Réamann Smith
Útkeresés



A megérzéseket felhasználva, képes az érintetteknek megtalálnia a helyes utat életében, érzelmében, legyen az akár maga az útkeresés, annak felismerése, hogy azt is lehet élvezni. Bárkinek segít, legyen az a legangyalibb jótevő, vagy a leggonoszabbak egyike, kinek csak az útját kéne megtalálnia, hogy gonosz terveit kieszelje és véghezvigye.



Casy T. Ó Rinn
Hang-illúziók


Mesteri érzeteket kelt, nem csak élethűen utánozva a hangokat, hanem az érzelmek hangjait is. Ezzel csapdába csalva, megerősítve, elringatva jó-, avagy téves képzetében valakit. Pillanatnyi figyelemelterelésnek is használja, mint ahogy megnyugtatásnak, vidításnak és megfélemlítésnek is.



Brían Mac Ceallah
Bübáj


Elvonja a figyelmet dolgokról, személyekről, vagy ez által elhitessen, elültessen valamit kiszemeltjében, legyen az jó vagy rossz. Szavakkal tudja legtöbbször elérni, észrevétlenül beleszőve szavaiba. Hatása hosszabb ideig hat, egyéntől és használójának akaratától függ.



Kaiya Uhawa
Képzeletfestés



Embereknél, természetfeletti lényeknél a valóságban nem (Tündérföldén és Álomvilágban igen), képes az állatok és növények valódi lényét megrajzolni és egyúttal leképezni azt, ők miként is látják a világot.



Üvöltö Farkas
Rémület


Az illető szívében mély félelem ébred, ha a szemeibe tekint, és szinte kővé dermed a rémülettől. Ehhez azonban szükséges a szemébe tekintenie bizonyos ideig.
Vissza az elejére Go down
Sponsored content




TémanyitásTárgy: Re: Álomjárók   

Vissza az elejére Go down
 
Álomjárók
Előző téma megtekintése Következő téma megtekintése Vissza az elejére 
1 / 1 oldal

Permissions in this forum:Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Castlefolk FRPG :: ÁLTALÁNOS DOLGOK :: SZABÁLYOK ÉS TUDNIVALÓK :: FAJLEÍRÁSOK-
Ugrás: